Publicaties

Hieronder vind je een aantal publicaties waar ik aan meegewerkt heb:

Engels leren mét leerlingen

In 2013 heeft de groep APS-Talen met drie scholen gewerkt aan het vergroten van leerlingbetrokkenheid bij het ontwikkelen van taalvaardigheden voor het vak Engels. Het is een spannend en succesvol traject geworden. Spannend omdat de huidige lerarenrol doorbroken werd en meer overliet aan leerlingen. Succesvol omdat de resultaten goed bleven en de motivatie van leerlingen aanzienlijk steeg. Het allerlastigste in veranderingen invoeren op scholen is interventies doen in de daadwerkelijke praktijk van de klas en in het gedrag van de leraar. Dit project laat zien, dat met goed leiderschap en goede begeleiding zo’n gedragsverandering kan lukken. En dat leerlingen daardoor meer leren.


OBIT- artikel Levende Talen Magazine

OBIT  (onthouden-begrijpen-integreren- toepassen) is een instrument om de leeractiviteiten binnen toetsvragen te herkennen en te labellen. In dit artikel in dat gepubliceerd werd in  Levende Talen Magazine  heb wordt een aantal voorbeelden gegeven van de verschillende leeractiviteiten in toetsen bij Nederlands en MVT .